Guest experience - czyli kilka słów o doświadczeniach gości

Guest experience - czyli kilka słów o doświadczeniach gości

Każdy wyjazd jest szansą na zdobycie potencjalnego gościa. Spraw, aby podróż była łatwa do zorganizowania oraz dostarcz turystom wspaniałych doświadczeń. Takie działania prowadzą do lojalności i są naturalnym sposobem pozyskania wiernych klientów. Jeśli chcesz, aby Twoi goście byli zadowoleni z noclegu i czuli się magicznie, przeczytaj uważnie!


Nawet najlepszy marketing obiektu noclegowego nie da tyle, co doskonała obsługa gości, która działa już znacznie wcześniej niż w dniu przyjazdu turystów. Doświadczenie gości rozpoczyna się jeszcze przed rezerwacją i jest kontynuowane aż po opuszczeniu obiektu noclegowego. Pamiętaj, że podróżowanie składa się z planowania i rezerwacji, klientom zdecydowanie więcej czasu zabiera planowanie wyjazdu.

Pierwszy krok to wybór miejsca podróży


Turyści zaczynają wizualizować i tworzyć w głowie plan podróży. Zadbaj, by Twój obiekt znalazł się na najpopularniejszych stronach internetowych, które oprócz ofert noclegowych, tworzą szeroki content dla podróżnych, np. artykuły o tym jakie miejsca w Polsce warto odwiedzić.

Wybór i rezerwacja noclegu


Gdy turysta podejmie decyzję o miejscu, rozpoczyna poszukiwania noclegu. To właśnie moment kiedy musisz przekonać go, aby wybrał Twój obiekt. Pierwszą rzeczą, którą gość sprawdzi, są opinie noclegu. Zadbaj, aby były jak najlepsze!

Przygotowanie do podróży


Ten etap oznacza wiele pytań od gości. Powinieneś być przygotowany na każdy możliwy sposób. Przede wszystkim informacje na stronie Twojej oferty powinny być aktualne. Opisz jak najłatwiej trafić do Twojego obiektu, co warto zobaczyć w okolicy, jakie miejsca odwiedzić.

Najważniejszy jest pobyt


Wielu właścicieli miejsc noclegowych nie uważa pobytu gościa za narzędzie marketingowe. Klient ocenia miejsce, w którym przebywa, dlatego tak ważne jest pierwsze wrażenie. Pamiętaj, że później turysta dzieli się swoją opinią. Kolejnym aspektem, który pokazuje, że pobyt gościa był udany, jest powrót do obiektu.

Zadbaj, aby goście mieli aktualne informację o atrakcjach i wydarzeniach w okolicy, a także przewodnik turystyczny, który będzie pomocny przy organizacji podróży.

 

W sekcji usługi dodatkowe znajdziesz zakładkę Imprezy w mieście, gdzie możesz pobrać aktualną listę wydarzeń w mieście.

Zrozumienie gości


Istotne jest, aby przygotować dla gości usługi szyte na miarę, takie które idealnie dopasują się do ich potrzeb. Jeśli nie posiadasz w swoim obiekcie noclegowym punktu gastronomicznego, jak restauracja czy bar, możesz spodziewać się, że wielu turystów zapyta o rekomendacje takich miejsc w pobliżu. Pomimo aplikacji i stron internetowych, które zawierają takie dane, goście nadal oczekują ludzkich poleceń.


Wielu gości chce również  uzyskać instrukcje dotyczące dojazdu do obiektu, które ponownie, mimo Google Maps i wielu aplikacji nawigacyjnych, nadal wolą usłyszeć od właściciela czy obsługi obiektu.

Lojalność gości


Jak w przypadku każdego biznesu, lojalność gości jest świętym graalem marketingu. Wielu turystów  regularnie wraca do tego samego miejsca. Wzorowa obsługa gościa to ogromna szansa, aby zyskać wiernego klienta.


Aby zapewnić doskonałą obsługę, obiekty noclegowe muszą zrozumieć klienta i komunikować się z nimi wcześniej. Zalecamy, aby kontakt rozpocząć od razu po rezerwacji gościa i utrzymać komunikację z gośćmi długo po odejściu - oczywiście bez spamowania.


Budowanie pozytywnego wrażenia i dostarczanie wspaniałych doświadczeń jest przecież istotą branży turystycznej.

 

fot.  kirill v (CCO pexels.com)



Następny artykuł Poland Business Run - Nocne...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!