Hotele ponownie otwarte! Przygotuj się na powrót gości

Hotele ponownie otwarte! Przygotuj się na powrót gości

Otwarcie hoteli to dobra wiadomość dla całej branży turystycznej. Powrót gości nakłada jednak na właścicieli obiektów noclegów różnego rodzaju zobowiązania, o których już teraz powinni pamiętać. Przedstawiamy kilka dobrych praktyk – warto je wdrożyć.

Z obserwacji zachowań turystów wynika, że już 8 maja mogą tłumnie stawić się na wypoczynek. Pierwszy weekend otwarcia hoteli cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wczasowiczów. Już po zakończeniu konferencji szybko wzrastała liczba rezerwacji i zapytań wysyłanych o wolne terminy w tym czasie.

Czytaj więcej: Otwarcie hoteli w maju. Od razu wzrosła liczba rezerwacji!

Chcemy, by zarówno turyści, jak też personel obiektu noclegowego, mógł czuć się bezpiecznie, dlatego przypominamy o zasadach, które warto wprowadzić w życie.

Prezent powitalny na początek


Wiele obiektów noclegowych decyduje się na to, by powitać gości drobnym upominkiem. Do tej pory furorę robiły czekoladki, które zostawiano na poduszkach, natomiast w dobie koronawirusa turyści docenią bardziej praktyczne podejście. Mamy tu na myśli zestaw, obejmujący maseczkę oraz nawilżane chusteczki do dezynfekcji dłoni. Jeśli po przyjeździe na miejsce okaże, że goście nie zabrali z domu zapasu, taki prezent będzie jak znalazł.

Zobacz również: Darmowe usługi, które warto zaproponować gościom

Oczywiście należy też przestrzegać odgórnych wytycznych. Jednak po ponad roku pandemii, większość przedsiębiorców branży turystycznej zna je niemal na pamięć. Niemniej przypominamy najważniejsze zalecenia bezpieczeństwa dla hoteli.

Bezpieczeństwo w obiekcie noclegowym. Jak o nie dbać?


Najważniejszą kwestią po otwarciu hoteli oraz innych obiektów noclegowych jest zapewnienie bezpieczeństwa gościom i pracownikom. Bezwzględnie należy przestrzegać między innymi dystansu społecznego oraz wymagać osłaniania nosa i ust. Właśnie dlatego prezent powitalny w formie maseczki będzie trafiony – nikt już nie powie, że zapomniał albo zgubił!

Co jeszcze należy zrobić, by wszyscy czuli się bezpiecznie?

  • Przestrzeganie higieny w częściach wspólnych, takich jak recepcja itp. Co godzinę trzeba dezynfekować ogólne toalety, windy, klamki, klawiatury, telefony oraz inne często dotykane przedmioty, a blat recepcyjny po każdym gościu.

  • Gdy turysta wymelduje się z pokoju, pomieszczenie należy dokładnie posprzątać i zdezynfekować wszystkie dotykane powierzchnie, meble, sprzęty oraz łazienkę, a następnie porządnie przewietrzyć i dokonać ozonowania, zamgławiania lub dekontaminacji.

    Zobacz również: Sprzątanie i dezynfekcja - wytyczne dla obiektów noclegowych

  • Pościel i ręczniki należy prać w temperaturze 60 stopni Celsjusza lub wyższej. Czynność tę należy wykonywać w reżimie sanitarnym.

  • Przy drzwiach wejściowych należy ustawić płyn do dezynfekcji, by każdy wchodzący mógł odkazić dłonie.

Zimą Polska Izba Hotelarzy przygotowała protokół sanitarny, będący jednolitym dokumentem dotyczącym bezpieczeństwa. Zostało w nim wymienionych kilka ważnych sugestii, jak na przykład wprowadzenie limitu osób we wspólnych pomieszczeniach obiektu noclegowego czy przypisywanie gości do stolika w hotelowej restauracji, kiedy te zostaną w końcu otwarte. Warto zapoznać się z tym dokumentem.

Zobacz: Bezpieczna gościnność usługowa - protokół sanitarny od PIH

Bezpieczeństwo higieniczne – poinformuj o nim gości jeszcze przed przyjazdem!


Goście chcą poczuć się bezpiecznie jeszcze przed przyjazdem. Właściciel obiektu noclegowego może ich o tym zapewnić już na wybierania miejsca na wypoczynek! W portal Nocowanie.pl dostępna jest opcja filtrowania “Bezpieczny higienicznie”. Kiedy turysta ją zastosuje, zobaczy tylko te oferty, w których określono sposób dezynfekcji w obiekcie noclegowym.

Dlatego zachęcamy, by uzupełnić wizytówkę również o takie informacje. Można to bardzo łatwo zrobić samodzielnie w panelu do zarządzania obiektem noclegowym. Daje to nie tylko dodatkową widoczność w portalu, ale bardzo pozytywnie wpływa na wizerunek właściciela. Turyści wiedzą, że ich zadowolenie z pobytu oraz poczucie bezpieczeństwa stanowią dla niego priorytet.

Następny artykuł Polskie Stonehenge -...

Komentarze

Zobacz również

Biuro Obsługi Klienta

Infolinia:

801 000 781

poniedziałek - piątek, 8:00 - 18:00

Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!

Aplikacja dla właścicieli obiektów

Dowiedz się więcej