Jak przekonać niezdecydowanych turystów? Poznaj najważniejsze wskazówki

Jak przekonać niezdecydowanych turystów? Poznaj najważniejsze wskazówki

Prowadząc biznes noclegowy, z pewnością bardzo często stajesz przed różnymi wyzwaniami i obowiązkami. To oczywiste, że wszystkiego musisz dopilnować. Ważne jest również odpowiednie zaprezentowanie oferty. Jakich argumentów możesz użyć, by przekonać turystę do wyboru właśnie Twojej oferty?

Do rozpoczęcia wakacji coraz mniej czasu. Turyści planują swój wymarzony wypoczynek i poszukują najlepszego miejsca noclegowego. Nie da się ukryć, że przy jego wyborze, kierują się naprawdę rozmaitymi kryteriami. Liczy się przede wszystkim możliwie najwyższy standard, za możliwie najniższą cenę.


Prowadząc rozmowy z turystami, na pewno zauważyłeś, że bardzo często bywają oni wybredni, czasami wymagający i bardzo często nie są do końca przekonani do wyboru właśnie Twojej oferty. Lata doświadczeń pozwolą Ci jednak odpowiednio wyjść z tego typu sytuacji. Pamiętaj, że Twój obiekt posiada wiele atutów, które mogą wyróżnić go na tle innych, znajdujących się w Twojej miejscowości.


Na co turyści najczęściej zwracają uwagę?


Przy wyborze wymarzonego miejsca noclegowego, decydujący wpływ ma szereg czynników, które są szczególnie ważne wśród turystów, którzy przeglądają Twoją ofertę noclegową. Najważniejsze jest przede wszystkim to, co oferujesz, za jaką cenę i gdzie dokładnie znajduje się Twój obiekt. Odnosząc się do tej ostatniej kwestii, należy podkreślić, że pandemia koronawirusa spowodowała, że turyści chętnie poszukują miejsc spokojnych, gdzie dominuje cisza i spokój, a kontakt międzyludzki jest ograniczony. W związku z tym, jeśli Twój obiekt znajduje się z dala od centrum, plaży, czy szlaków górskich, to nie stoisz na straconej pozycji.


Niezwykle ważną kwestią są również opinie, które są wystawiane przez turystów, którzy mieli możliwość przebywać w Twoim obiekcie. Im więcej ocen gości i im lepsza średnia, tym lepiej dla Ciebie. Zyskujesz w związku z tym uznanie turystów, którzy być może wybiorą nocleg w Twoim obiekcie. Dobrze jest zachęcić każdego gościa, by po zakończonym pobycie, dodał swoją oceną i uwagi, związane z pobytem w Twoim obiekcie. Pamiętaj, że portal Nocowanie.pl umożliwia dodawanie ocen przez turystów. 


A jeśli już o opiniach mowa, to pamiętaj, że są one jedną ze składowych “Sprawdzonego obiektu”, które są przyznawane wyjątkowym obiektom, które w naszym portalu znajdują się ponad rok, są otwarte na opinie gości, zostały zweryfikowane przez naszego pracownika i posiadają zdjęcia z sesji zdjęciowej przez nas wykonanej. Turysta, który widzi odznakę Sprawdzony Obiekt 4/4 ma pewność, że pobyt w tym miejscu będzie należał do kategorii tych najbardziej udanych.


Ważny w tym wszystkim jest również wizualny odbiór Twojej oferty. Postaw na zachęcający opis, lecz niezbyt długi, dobrej jakości zdjęcia. Graficzna prezentacja obiektu jest niezwykle ważna - przyciąga oko i powoduje, że turyści chcą zamieszkać w którymś z zaprezentowanych w galerii pokoi.


Sprawdź: Udogodnienia w obiekcie noclegowym. Na co turyści najczęściej zwracają uwagę?


Jak przekonać niezdecydowanych turystów?


Prowadząc tego typu biznes, na pewno spotykasz się z mnóstwem pytań i wątpliwości ze strony turystów. Nie da się ukryć, że zapytania i cały proces rezerwacji coraz częściej przenosi się do wirtualnego świata. Powoduje to, że niektóre argumenty musisz mieć przygotowane na już, by użyć ich podczas rozmowy telefonicznej oraz takie, które może dogłębnie przemyśleć, odpowiadając na zapytanie, wysłane za pośrednictwem portalu Nocowanie.pl. Co możesz zrobić, by przekonać niezdecydowanego turystę? Sprawdźmy!


  • Przedstaw atuty swojego obiektu


Podczas procedury rezerwacji, turyści najczęściej pytają o ogólne informacje, związane z ofertą. Są jednak pewne “smaczki”, bezpośrednio związane z ofertą Twojego obiektu. Jest to np. wyjątkowa lokalizacja w bliskości przyrody, duży teren przeznaczony do wypoczynku i zabawy wokół obiektu, hamak, duża altanka grillowa, duży bezpłatny parking, położenie z dala od turystycznego zgiełku. Mówiąc prościej, możesz zaprezentować tu dosłownie wszystko, czego nie posiadają inne obiekty z Twojej okolicy. Kto, jak nie Ty, zna atuty Twojego obiektu najlepiej.


Zobacz: Wpływ lokalizacji obiektu na wybór noclegu wśród turystów


  • Zaproponuj odpowiednią cenę


Kolejna kwestia pojawia się bardzo często podczas rozmowy telefonicznej albo podczas wysyłania zapytania. Niektórzy turyści dążą do tego, by negocjować cenę za nocleg. W tego typu sytuacjach, najlepsze są dwa rozwiązania:


  1. Zaproponuj promocyjną cenę za nocleg - bardzo często turyści chcą obniżyć cenę za wszelką cenę. Oczywiście w takich sytuacjach najlepszym wyjściem może być podjęcie negocjacji. Jednak pamiętaj o tym, że to Ty dyktujesz tu warunki. Możesz np. obniżyć cenę, jeśli Twoi turyści zdecydują się zostać dłużej lub w przypadku, gdy przyjedzie z nimi nieco większa grupa osób. 


  1. Jeśli nie zamierzasz wchodzić w głębsze negocjacje i nie chcesz obniżać ceny Twoim gościom za pobyt, to pamiętaj, by poinformować ich o tym fakcie w możliwie taktowny sposób. Podkreśl, co turyści zyskują za konkretną kwotę noclegu, dlaczego jest ona konkurencyjna wobec innych ofert. Obszerna informacja na ten temat zostanie zupełnie inaczej odebrana niż zwykłe “nie, bo nie”.


Sprawdź również: Ceny za nocleg. Jak powinien wyglądać dobry cennik obiektu noclegowego?


  • Postaw na nowoczesne zaprezentowanie swojej oferty


Aby przekonać turystę do wyboru Twojego obiektu, musisz odpowiednio przygotować i zaprezentować swoją ofertę. To, że turysta trafi na Twoją stronę, to już połowa sukcesu. Liczy się tu przede wszystkim nowoczesna strona internetowa, publikacje w mediach społecznościowych, kompatybilność z urządzeniami mobilnymi, wysokiej jakości opis oferty, dobrej jakości zdjęcia, czy odpowiednia prezentacja udogodnień, z których mogą skorzystać goście w Twoim obiekcie. Pamiętaj, że odpowiednie przygotowanie każdej z tych kwestii gwarantuje sukces w postaci pozyskania turystów.


Poznaj: 7 wskazówek, jak przygotować i zaprezentować ofertę obiektu noclegowego


  • Kontakt z turystą

Nie da się ukryć, że turyści mogą do Ciebie napisać o każdej porze dnia i nocy. Przyjmuje się, że rozmowy telefoniczne najczęściej mają miejsce od godziny 8.00 do 20.00. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, w przypadku zapytań o nocleg, czy wiadomości e-mail wysyłanych z telefonu lub komputera. W takim przypadku może się zdarzyć, że otrzymasz zapytanie w środku nocy. Natychmiastowa odpowiedź może okazać się trudna. Pamiętaj jednak, że turyści nie lubią czekać. Jeśli po kilku godzinach oczekiwania pozostaną bez odpowiedzi, na pewno zaczną szukać gdzie indziej. Postaraj się mieć telefon ciągle przy sobie. Jeśli w danym momencie nie możesz rozmawiać, to przekaż ten obowiązek komuś z rodziny lub zaufanemu pracownikowi.


Większość osób poszukujących noclegów przez internet preferuje mniej bezpośrednie formy – wolą skorzystać z e-maila lub formularza kontaktowego, znajdującego się przy twojej ofercie na Nocowanie.pl. Masz jednak odpowiednie narzędzia, które pozwolą ci szybko odpowiedzieć na każde zapytanie. Są to gotowe szablony odpowiedzi, możesz ich użyć zarówno gdy masz wolne miejsce, jak też kiedy nie możesz przyjąć nowych gości.


Więcej informacji znajdziesz tutaj: Kontakt z turystą. O czym pamiętać i jak odpowiadać na zapytania o nocleg?


  • A może film promujący obiekt lub wirtualny spacer?


Na sam koniec warto wspomnieć o multimediach, które mogą okazać się niezwykle pomocne przy odpowiednim wypromowaniu Twojej oferty. O zdjęciach wspomnieliśmy już wcześniej. Pamiętaj, że do Twojej dyspozycji pozostają jeszcze film i wirtualny spacer. Obie te formy przemawiają do odbiorców. Potrafią pokazać rzeczywisty stan, jaki można zastać podczas pobytu w obiekcie. Dzięki wirtualnemu spacerowi,  Twoi turyści mogą odwiedzić każdy zakątek, znajdujący się w obiekcie. Obie te formy pokazują więcej, w dodatku w dynamiczny i realistyczny sposób oraz wiernie oddają rzeczywistość.


Przeczytaj koniecznie: Sesja, film, a może wirtualny spacer? Jak dobrze zaprezentować swój obiekt?


Mamy nadzieję, że te kilka wskazówek pozwoli Ci przekonać nawet tych najbardziej niezdecydowanych turystów. Pamiętaj, że wszystko jest w Twoich rękach i w Twoich umiejętnościach negocjacji.



Komentarze

Zobacz również

Biuro Obsługi Klienta

Infolinia:

801 000 781

poniedziałek - piątek, 8:00 - 18:00

Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!

Aplikacja dla właścicieli obiektów

Dowiedz się więcej