Jak przeprowadzić akcję promocyjną na Black Friday w obiekcie noclegowym?

Jak przeprowadzić akcję promocyjną na Black Friday w obiekcie noclegowym?

Black Friday przywędrował do nas ze Stanów Zjednoczonych. Jest to wielkie zakupowe szaleństwo, które ma miejsce w piątek po Dniu Dziękczynienia. Święto przypada zawsze w czwarty czwartek listopada. Na Black Friday konsumenci czekają przez cały rok, jest to bowiem okazja do kupienia produktów w okazyjnych cenach i skorzystania z atrakcyjnych rabatów.

Działa to również w drugą stronę – przedsiębiorcy mogą „pozbyć się” towarów, które mają w magazynach, oraz sprzedać jeszcze więcej usług. Z tego też względu, warto zastanowić się nad przeprowadzeniem akcji Black Friday w swoim obiekcie noclegowym. Jest to znakomita szansa na zapełnienie kalendarza rezerwacji na przyszłe miesiące.

Polacy bardzo chętnie korzystają ze wszelkich promocji, a te przygotowane na Black Friday są na tyle kuszące, że naprawdę trudno im się oprzeć. Co zrobić, by przyciągnąć turystę właśnie taką ofertą?

Jak sprzedać nocleg podczas Black Friday?


Standardem jest tworzenie ofert specjalnych, które mają sprzedać noclegi na takie okazje jak sylwester czy majówka. Jeżeli praktykujesz u siebie takie akcje, na pewno zainteresuje cię Black Friday. Wystarczy trochę elastyczności i pomysłowości, by przyciągnąć do swojego obiektu noclegowego nowych turystów.

Trzeba również pamiętać, że oczekują oni czegoś naprawdę wyjątkowego. Obniżka, która wynosi 10 lub 20 procent od ceny standardowej, nie skusi zbyt wielu osób. Trzeba zaoferować więcej, co w dłuższej perspektywie może się jednak opłacić.

Pierwszym krokiem jest jednak spokojne podejście do tego zagadnienia. Należy bowiem zastanowić się, co chcesz sprzedać i odpowiednio przygotować ofertę. Jako właściciel obiektu chcesz przede wszystkim zapewnić obłożenie, dlatego przedmiotem promocji na Black Friday będą pokoje, domki itp. Spójrz w kalendarz, by sprawdzić, kiedy gości masz najmniej i na tej podstawie przygotuj ofertę, którą przedstawisz potencjalnym klientom.

Sposobów na dotarcie do nich masz kilka:

  • twoja własna strona www – warto zadbać, by wzmianka o Black Firday pojawiła się na twojej stronie internetowej, zwłaszcza jeżeli jest dobrze zapozycjonowana;

  • oferta w portalu noclegowym – korzystając na przykład z Nocowanie.pl masz wiele możliwości zwrócenia na siebie uwagi turystów. Przy Black Friday możesz zaktualizować ofertę i pomyśleć nad podniesieniem swojej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Te z pierwszej strony przeglądane są najchętniej.

    Warto dodatkowo wyróżnić swoją ofertę krótkim tekstem reklamowym, informującym o Black Friday. Zyskujesz tym większą widoczność wśród innych obiektów, które są widoczne na liście wyników wyszukiwania;

  • media społecznościowe – to właśnie tam można znaleźć potencjalnego klienta. Opłacenie kampanii pomoże dotrzeć do dużej liczby internautów;

  • newsletter – jeśli praktykujesz taką formę kontaktu z osobami, które już cię odwiedziły, wykorzystaj swoją bazę i poinformuj turystów, o swojej promocji;
  • reklama w Google Ads – możesz również samodzielnie wykupić promocję w wyszukiwarce Google, co zapewni dodatkową widoczność w interesującym cię terminie.

Black Friday, jak przygotować ofertę?


Przygotowując ofertę na Black Friday możesz kierować się swoimi wcześniejszymi doświadczeniami. Na pewno przygotowywałeś ofertę na jakiś specjalny termin, dlatego teraz wystarczy postępować podobnie.

  • Przede wszystkim określ czego ma dotyczyć twoja oferta na Black Friday. Wyznacz ramy czasowe oraz dokładnie wylicz udogodnienia i usługi, z jakich mogą korzystać turyści.

  • W sprzedaniu oferty pomoże ci historia, czyli lubiany przez marketingowców storytelling. Spróbuj wymyślić opowieść, którą przyciągniesz do siebie turystów. Może na przykład dotyczyć regionu czy też opowiadać o twoich doświadczeniach. Ważne, by potencjalni goście chcieli przekonać się na własne oczy o wyjątkowości chwalonego przez ciebie miejsca.

    Historię możesz wykorzystać w wielu miejscach – na stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy w portalu noclegowym. Jeśli posiadasz takie umiejętności lub masz przygotowane środki, możesz wzbogacić ją o grafikę. Nic tak nie przyciąga oka, jak obraz!

    Kreacje graficzne powinny się mocno wyróżniać oraz akcentować wysokość rabatu. Dzięki temu zainteresowany turysta poświęci więcej czas na zapoznanie się z twoją ofertą.


  • Dokładnie określ termin i przygotuj regulamin promocji (może być krótki). Wyjątkowość akcji Black Friday polega na tym, że jest ograniczona czasowo. Większy rabat czy bardziej obszerny zakres usług, ale dostępny tylko przez chwilę sprawi, że turyści będą chętniej z niego korzystać.

    Pamiętaj również, że mamy wiele osób zwleka z udziałem w akcji do ostatniego dnia, dlatego przygotowanie dłuższej akcji promocyjnej na Black Friday może okazać się frustrujące.

Następny artykuł Atrakcyjne Podlasie: Biała...

Komentarze

Zobacz również