Obiekt noclegowy przyjazny turystom

Obiekt noclegowy przyjazny turystom

Co kryje się pod określeniem „obiekt noclegowy przyjazny turystom”? Jest to suma wrażeń osoby poszukującej noclegu, których nabywa zarówno na etapie rezerwacji, jak też po dokonaniu wyboru i przyjeździe na miejsce. To różne udogodnienia i ułatwienia, przygotowane przez właściciela, pokazujące, że wie, co trzeba zrobić, by być dobrym gospodarzem. Aby zasłużyć na miano „przyjaznego turystom”, należy zwracać uwagę na szereg drobnych elementów, które razem mają naprawdę duże znaczenie.

Wynajem noclegów to biznes wymagający ciągłego kontaktu z ludźmi. Trudno zadowolić wszystkich, jednak jest kilka sprawdzonych sposobów na to, by kontakt, a później pobyt u ciebie, był wspominany jako bardzo miłe doświadczenie. Warto poznać określenie „guest experience”, które odnosi się do odczuć gości. Twoim zadaniem jest sprawić, by były pozytywne, a zadbać o to trzeba jeszcze przed przyjazdem turysty – na etapie planowania przez niego podróży.

Co możesz zaoferować turyście na etapie wyboru noclegu?


Gdy turysta zdecyduje już, który kierunek Polski wybiera, zaczyna szukać odpowiedniego obiektu noclegowego. Co powinieneś zrobić, by zwrócił uwagę właśnie na twój? Na początek zadbaj o dwie rzeczy – by znaleźć się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania w swojej miejscowości oraz o opinie. Dlaczego?

Z naszych obserwacji wynika, że turyści zwykle ograniczają się do przeglądania pierwszych dwóch stron wymienionej listy. Obiekty, znajdujące się na dalszych pozycjach, mogą nie zostać przez nich dostrzeżone. Jeżeli akurat starasz się o zapewnienie obłożenia, popraw swoją widoczność na Nocowanie.pl za pomocą punktów pozycjonujących. Równie ważną kwestią są opinie wystawione przez turystów, którzy już u ciebie nocowali. Mogą wpłynąć na decyzje potencjalnych gości – internauci bardzo często kierują się rekomendacjami innych. Z tego względu przy twojej ofercie w portalu widoczna jest średnia z wystawionych przez nich ocen. Warto dbać o to, by była jak najwyższa.

W wywarciu dobrego wrażenia na turystach pomoże ci oczywiście świetnie przygotowana oferta. Powinna być wyczerpująco uzupełniona, zawierać ciekawy opis, profesjonalną galerię zdjęć oraz informacje o udogodnieniach w formie piktogramów. To absolutne minimum, ponieważ współcześni turyści oczekują czegoś więcej…

  • Warto zaoferować możliwość szybkiej rezerwacji noclegu i wpłacenia zaliczki za pobyt. To nie tylko ułatwienie dla turysty, ale również dla ciebie. Współcześni podróżni chcą nie tylko szybko znaleźć atrakcyjny obiekt, interesuje ich jak najszybsza rezerwacja. Dzięki temu masz większą pewność, że twój gość się nie rozmyśli.

    W tym miejscu trzeba odnieść się także do panującej obecnie sytuacji covidowej. Wszyscy wiemy, że do końca listopada 2020 pobyty turystyczne są niemożliwe. Rząd nie zadecydował jeszcze, co z późniejszymi terminami, więc wiele osób wstrzymuje się z rezerwowaniem noclegów. Umożliwiając bezkosztową rezygnację z przyjazdu, na przykład z powodów zdrowotnych, masz większą szansę na ściągnięcie gości w tych trudnych czasach.

  • Zadbaj o bezpieczeństwo higieniczne, czyli procedury dezynfekcji swojego obiektu noclegowego. Zaznacz odpowiednie udogodnienia w swoim panelu obiektu, a będą widoczne również przy ofercie. Oprócz tego zyskasz dodatkową widoczność, gdy turysta wybierze opcję filtrowania „Bezpieczny higienicznie”. Obecnie Polacy bardzo zwracają uwagę na te kwestie.

  • Poinformuj czy akceptujesz Polski Bon Turystyczny. Rodziny na pewno będą chciały go wykorzystać, więc informacja o tym, że mogą go u ciebie zrealizować zostanie doceniona. Nocowanie.pl przygotowało specjalną wyszukiwarkę, w której umieściło tylko takie obiekty noclegowe. Oprócz tego zyskujesz specjalne oznaczenie na ogólnej liście wyników wyszukiwania w swojej miejscowości.

  • Szybki kontakt z turystą to podstawa! Jeśli nie otrzyma szybkiej odpowiedzi na swoje pytanie, pójdzie gdzie indziej. Dlatego jeśli nie umożliwiasz płatności online, gorąco zachęcamy do korzystania z aplikacji Nocowanie.pl do zarządzania obiektem noclegowym. Będziesz odbierać powiadomienia o nowych wiadomościach na swoim smartfonie, co da ci możliwość natychmiastowej reakcji. Zyskasz też oznaczenie „Błyskawicznie odpowiada”.

To tylko kilka czynności, które nie zajmą ci wiele czasu, ale powiedzą turyście, że zależy ci na tym, by jego doświadczenie było jak najlepsze. Z tego też powodu powinieneś znaleźć chwilę na to, by wysłać maila lub inną wiadomość z przypomnieniem o przyjeździe i na przykład ze wskazówkami dojazdu. Sporo osób korzysta z nawigacji, ale taki przejaw troski z twojej strony na pewno będzie mile widziany.

Turysta jest na miejscu. Co robić?


Podczas urlopu turyści nie oczekują oczywiście, że będziesz się nimi zajmować. Jednak jeśli prześledzisz opinie, zauważysz, że często chwalą właścicieli za gościnność i atmosferę, jaką udało im się stworzyć. Jeżeli przyjmą ich uśmiechnięci gospodarze, oprowadzą po domu, pokażą pokoje i opowiedzą o oferowanych atrakcjach, pierwsze lody zostaną przełamane.

Czego jeszcze można oczekiwać od obiektu noclegowego, który jest przyjazny dla turystów?

  • Obsługa gości to nie tylko sympatyczne powitanie, ale całokształt zachowań podczas ich pobytu. Nie musisz się spoufalać, ale też nie powinieneś sprawiać wrażenia zimnego i niedostępnego. Nie może także wydawać się, że ci przeszkadzają. Traktuj gości uprzejmie i ze spokojem staraj się rozwiązywać kwestie, z którymi się do ciebie zwracają.

  • Na pewno warto być ekspertem w swojej dziedzinie – powinieneś więc wiedzieć, co ciekawego można zobaczyć w twojej okolicy, gdzie znajduje się najbliższa restauracja i jak najszybciej tam dotrzeć. Nie zaszkodzi również przygotować turystom ulotki i foldery, dzięki którym szybko rozeznają się w atrakcjach okolicy i wybiorą rozrywkę odpowiadającą ich preferencjom.

  • Zawsze starannie sprzątaj i dezynfekuj wnętrza, dbaj też o dobry stan pościeli i ręczników. Nie możesz pozwolić sobie na to, by były poprzecierane lub niedoprane. Czystość jest twoją wizytówką, gdyż gość, który będzie niezadowolony z warunków pobytu, nie omieszka podzielić się tym w internecie.

  • Staraj się uatrakcyjnić otoczenie swojego obiektu. Jeżeli oferujesz kwatery w domu, udostępnij ogród z miejscem do rekreacji. W apartamencie warto zostawić książki czy gry planszowe, po które można sięgnąć wieczorem. Pomysłów jest wiele i wszystko tak naprawdę zależy od ciebie.

  • Udostępniaj potrzebne sprzęty – jeśli przyjmujesz rodziny z małym dziećmi, miej w swojej ofercie łóżeczka turystyczne czy krzesełka do karmienia. Wygospodaruj też miejsce z zabawkami i kolorowankami, oraz plac zabaw na wolnym powietrzu. Musisz jednak pamiętać, by był on zadbany i bezpieczny.

  • Połącz siły z innymi przedsiębiorcami z twojej okolicy. Zaoferuj gościom rabat w pobliskiej restauracji czy tańszą wejściówkę do parku rozrywki lub aquaparku. Wiele osób na pewno z tego skorzysta – każdy bowiem lubi otrzymać taniej coś, za co inni płacą pełną stawkę.

Jak się zachować na koniec?


W miłym tonie będzie wysłanie do turysty wiadomości z podziękowaniem za pobyt. Przy okazji możesz zasugerować mu wystawienie pozytywnej opinii w portalach noclegowych. Prawda jest taka, że zadowolony gość rzadziej dzieli się z innymi swymi wrażeniami niż ten, któremu coś się nie spodobało. Zawsze też dziękuj za pozytywne opinie, ale pamiętaj, by trochę urozmaicić formułkę. Pokażesz tym indywidualne podejście do gościa.

Warto też co jakiś czas przesyłać informacje o nowościach i ofertach specjalnych dla klientów. Wiele osób zdecyduje się z nich skorzystać i do ciebie powrócić.

Następny artykuł Z dala od tłumów: Zamek Sobień

Komentarze

Zobacz również