Podsumowanie roku 2019

Podsumowanie roku 2019

Przełom roku jest zawsze dobrym czasem na podsumowania. Poniżej krótkie zestawienie zmian, które zaszły w minionym roku w portalu Nocowanie.pl.

Popularność podróży krajowych, podobnie jak w 2018, ciągle rośnie. Polacy chętnie eksplorują zakątki Polski, przybywa również turystów z zagranicy. Potwierdzają to zarówno nasze wewnętrzne statystyki, jak też zewnętrzne badania Gemius/PBI. Liczba użytkowników w sezonie przekracza 3 miliony.


Nasz zespół ciągle pracuje na rozbudową funkcjonalności portalu, zarówno tych ułatwiających poszukiwanie noclegów, jak też prowadzenie biznesu opartego na usługach noclegowych.

Nowości 2019

Aplikacja Mobilna

Bezpłatna aplikacja mobilna dedykowana jest właścicielom obiektów noclegowych, pozwala na zarządzanie obiektem z poziomu urządzeń mobilnych oraz utrzymywanie stałego kontaktu z gośćmi.
Nie masz jeszcze aplikacji? Koniecznie sprawdź szczegóły i pobierz bezpłatnie!
Obiekty, które aktywnie korzystają z aplikacji mobilnej, oznaczone są dodatkowo w wynikach wyszukiwania w portalu ‘Właściciel odpowiada sprawnie z aplikacją Nocowanie.pl’.
 

Pozycja Gwarantowana

Usługa ta pozwala na zajmowanie wyróżnionego miejsca w wynikach wyszukiwania w mieście aż przez 3 miesiące. Obiekt noclegowy wyświetlany jest na pierwszej pozycji z dopiskiem Polecane, dzięki czemu jeszcze więcej turystów może zobaczyć ofertę.
 

Dodatkowa Kategoria Obiektu lub Dodatkowe Miasto

Funkcjonalność ułatwia zarządzanie ofertą dla kolejnej kategorii obiektu noclegowego lub dodatkowej miejscowości (w promieniu do 15 km od obiektu). Zmian dokonujesz tylko w głównej ofercie, a zapytania o nocleg oraz opinie turystów wyświetlane są w jednym miejscu.

Tutoriale

Ułatwiają korzystanie z portalu oraz panelu administracyjnego, to cykl krótkich filmów instruktażowych pt. Nocowanie krok po kroku, które m.in.:
•    pozwalają zapoznać się z funkcjonalnościami portalu,
•    pomagają w poprawnym uzupełnieniu oferty i cennika,
•    pokazują, jak ustawić rabat w panelu administracyjnym,
•    wyjaśniają, co to jest i jak działa system pozycjonowania,
•    pokazują korzyści płynące z pobierania przedpłat online oraz wyjaśnią, jak je pobierać.
Filmy można znaleźć po zalogowaniu w panelu na głównej stronie, w zakładce Poradniki w sekcji video oraz na naszym kanale YouTube Nocowanie.pl.

Formularz Poproś o Rezerwację

Jeśli obiekt korzysta z przedpłat online, ma uzupełniony cennik i ikonkę „bezpiecznej transakcji”, wówczas turysta zapoznając się z cennikiem od razu może wysłać prośbę o rezerwację noclegu! Wystarczy, że wybierze daty pobytu, konkretną usługę, która go interesuje, a w formularzu zapytania pojawią się dodatkowe informacje podsumowujące kwotę pobytu. Koszty podliczane są na podstawie cennika usług. To zdecydowanie skraca cały proces ustalania szczegółów rezerwacji!

Szablony Odpowiedzi Turysty

Obiekt, odpowiadając turyście na zapytanie o nocleg, może korzystać z szablonów odpowiedzi.
Turyści również mają taką możliwość. Gdy turysta otrzyma odpowiedź od obiektu, może skorzystać z następujących szablonów odpowiedzi:
•    Dziękuję, znalazłem nocleg w innym obiekcie.
•    Dziękuję, zapoznałem się z ofertą, zastanowię się.
Dzięki temu wiadomo, którzy turyści są zainteresowani ofertą, a którzy już znaleźli nocleg.

Pozostałe aktywności

Eventy

Patronaty medialne i udział w największych imprezach branżowych w kraju to również jedna z działalności portalu. Targi turystyczne czy szkolenia branżowe - właśnie tam pojawia się Nocowanie.pl.
Informujemy także o najciekawszych wydarzeniach swoich klientów i czytelników. Wydarzenia w których aktywnie braliśmy udział w 2019:
•    Tour Salon w Poznaniu
•    Gastro Hotel w Kołobrzegu
•    Euro Gastro i World Hotel w Warszawie/Nadarzynie
•    Mazury HoReCa i  Konferencja Biznes w turystyce w Ostródzie
•    Konferencja Biznes w turystyce w Kazimierzu Dolnym
•    TT Warsaw w Warszawie

Redakcja


Serie poradników dostępnych dla właścicieli i menedżerów, pomocnych w prowadzeniu obiektu noclegowego i jego promocji można znaleźć zarówno w panelu obiektu, jak też na stronie Nocowanie.pl w zakładce Aktualności . Materiały zawierają wskazówki dotyczące marketingu, budowania marki i podnoszenia jakości świadczonych usług.

Raporty

Portal gromadzi ogromny zasób danych dotyczących turystyki krajowej, które wykorzystuje do własnych publikacji, ale również chętnie dzieli się statystykami z innymi mediami.
Nieliczne z raportów przygotowanych przez Nocowanie.pl:
•    Ferie zimowe 2019
•    Majówka 2019
•    Półrocze 2019
•    Wakacje 2019

Social Media


Z końcem roku 2019  liczba Fanów na oficjalnym Fanpage’u Nocowanie.pl przekroczyła 162 000. To niezmiennie numer 1 na portalu Facebook w kategorii polskich portali noclegowych. Marka nie tylko promuje miejsca noclegowe, ale również edukuje turystycznie oraz inspiruje, pokazując piękno Polski.

Nocowanie.pl od wielu lat zajmuje pozycję lidera pośród polskich portali noclegowych. To efekt pracy jaką marka wkłada w budowanie aktywnej społeczności turystów i właścicieli obiektów noclegowych w kraju i za granicą. Wysiłki owocują rozpoznawalnością wśród osób poszukujących noclegów za pośrednictwem internetu, co oznacza korzyści dla klientów udostępniających obiekty noclegowe.
Nie możemy doczekać się tego, co będzie działo się w 2020!

Następny artykuł Co robić w ferie w Wrocławiu?

Komentarze (3)

Pensjonatmalgosia

Gratuluję rozwoju. Z punktu widzenia właściciela obiektu muszę jednak wrzucić parę kamyczków do ogródka. Otóż w roku 2019 wprowadzono ikonkę " Bezpieczna transakcja". Są nią oznaczone obiekty, które realizują wpłatę zadatków/zaliczek za pośrednictwem konta portalu. Chyba nikt za bardzo nie rozumie w czym taka płatność jest bezpieczniejsza. Z całą pewnością jest ona droższa o 10 zł, bo tyle pobiera portal od klientów za swoje usługi. Wpłata wchodzi na konto portalu i następnie przekazywana jest do obiektu. Z punktu widzenia obiektu ani to szybsze, ani też bezpieczniejsze. Dla klienta też nie ma tu żadnego bezpieczeństwa, bo portal nie jest gwarantem realizacji usługi. W tym roku rozwija się ten temat i wprowadzono w obiektach "bezpiecznych" dodatkową informację: W tym obiekcie wpłacasz tylko zadatek. Pozostałą kwotę zapłacisz podczas swojego pobytu. Ponieważ ja nie mam ikonki "Bezpieczna transakcja" - czyli jestem tym, który robi niebezpieczne transakcje, nie mam też tej drugiej informacji, choć również pobieramy tylko część należności, a resztę wpłaca się na miejscu. Reasumując wprowadza się dziwne rozwiązania i tylko portal wie co mają one dawać klientom. Przecież zamiast "Bezpieczna transakcja" powinno być " Możliwość wpłaty on-line". To byłaby właściwa informacja dla klientów.
Pozdrawiam
Jerzy Bogocz

Nocowanie.Pl

Panie Jerzy, bardzo dziękujemy za wyrażenie opinii. Bezpieczeństwo transakcji polega na tym, że dane turysty, które udostępnia są zabezpieczone. Gość może dokonać płatności przez PayU/PayPal - działanie to wymaga logowania do banku, bądź też wpisywania kodu BLIK i w takiej sytuacji dopełnione są wszelkie wymogi bezpieczeństwa.
Dodatkowo w chwili, gdy Turysta dokonuje płatności za pośrednictwem PayU/PayPal środki są na naszym koncie w ciągu kliku sekund. W tym czasie system wysyła do Klienta powiadomienie e-mail i sms, że pieniądze już dla Niego są. Właściciel obiektu nie musi przypominać turyście o dokonaniu opłaty, wszystko dzieje się automatycznie.

Zobacz również